Anasayfa

Untitled 1
Ürünler Üretim Kullanim Alanlari Satis ve Sevkiyat Kalite Iletisim
 
   
 
   

Firmamiz Kirikköy/Lüleburgaz/Kirklareli bölgesinde Kuvars kumlarini yikama, kurutma ve eleme tesislerinde isleyerek sanayi kumlari olarak satisa sunmaktadir. 

 

SIPARIS HATTI

0212 237 51 50

 
 
 
Untitled 1
  MADENLER
  Silis Kumu
  Kuvars Kumu
  Kuvars
  Kuvarsit
  ÜRÜN ÇESITLERI
  Filtre Kumu
  Filtre Çakili
  Kumlama Kumu
  Söve Kumu
  Hali Saha Kumu
  Aritma Kumu
  Yapi Kimyasallari Kumu
  Antrasit
  Bazalt Kumu

Kumlama Kumu

KUMLAMA KUMU
                    
 

      0.250-0.710 mm Silis Kumu            0.500-1 mm Silis Kumu                0.800-1.500 mm Silis Kumu

    

       1-2 mm Raspa Kumu                          1-3 mm Raspa Kumu                    2-3 mm Raspa Kumu


RASPA KUMU
Çeligin oksijenle temasi su ve bazi asitlerinde etkisiyle, zamanla oksitleserek metaller paslanir. Zamanla çürür ve kullanilamaz hale gelir. Çeligin oksijenle temasini engellemek için endüstriyel kumlama ve raspa yöntemiyle kumlama yapilmasi gerekmektedir. Bu amaçla tüm çelik malzemelerde kumlama malzemesi olarak silis kumu kullanilir. Kumlama için sektörde ayrica bazalt, demir grit, çelik grit ve çelik bilye ürünleri de kullanilmaktadir. Raspa kumlari metalin teknik özelliklerine ve korozyon oranlarina  göre çesitli ölçülerde kullanilir. Yüksek korozyon ve kalin malzelerde genellikle iri granül kumlama ürünleri tercih edilir. Daha hassas kumlama islerinde ve ince malzemelerde ise ince granüllü ürünler kullanilmalidir.


   
               0.500-1.6 mm Bazalt                                1-2 mm Bazalt                                    1-3 mm Bazalt

BAZALT
Bazalt volkanik bir kayadir. Yeryüzünde çok rastlanan bir maden türüdür. Bazaltlar genel olarak koyu siyah renkli olurlar. Bazalt mukavemetli ve sert bir tas oldugundan balast, micir ve kumlama sektöründe kullanilir. Serbest silis içermeyen bazalt kumlama sektöründe kullanilmaktadir. Bazalt 6.5  mohs sertliginde, 2.77 gr/cm3 yogunlugunda %45-50 SiO2 ihive eden bir kayaçtir. Bazalt kumu raspada 0.5-1.6mm, 1.0-2.0mm ve 1.5-2.7 mm araliginda kullanilmaktadir.

 
             DEMIR GRIT
Demir grit püskürtme yöntemi ile  metaller üzerindeki korozyonlarin temizlenmesi amaciyla  kullanilan bir raspa malzemesidir. Demir grit yumusak metaller üzerinde etkili bir üründür..
 
ÇELIK GRIT
Çelik bilyelerin kirilmasi ile elde edilen Çelik grit genellikle havali kumlama sistemlerinde kullanilir.Türibünlü makinalarda kanat asindirma sebebi ile fazlaca tercih edilmez.Boya öncesi korozyon giderilmesi ve yüzey pürüzlendirmesi amaci ile kullanilir.Çelik grit çelik bilyelere oranla daha hizli bir yüzey temizligi saglar. Ancak çelik bilyalar ikincil raspa kullanimlarda daha ekonomiktir.

 
ÇELIK BILYE

Çelik bilye, çelik ve dökme demirlerin kumlamasinda etkili olarak kullanilir. Asindirma kabiliyeti yüksektir. Tekrar kullanimlarda çok ekonomiktir. Çelik Bilye nemden korunmasi gereken bir malzemedir. Çelik Bilyede alinan ürünün toz içermemesine dikkat edilmelidir.

 

 
KUMLAMA VE BOYAMA HAKKINDA 


KUMLAMA  HAKKINDA GENEL BILGI


Çelik oksijen ile temas ettiginde zaman içerisinde oksitlenir. Yagmur suyu ve deniz suyu ile bazi asitler bu oksitlenmeyi daha da hizlandirir. Biz buna basitçe paslanma deriz. Ancak paslanma aslinda basite alinacak bir konu degildir. Pas çeligin direncini kirarak çürümesine sebep olur. Demir ve çelikten yapilan her nesne çürüdügünde bir süre sonra kullanilamaz hale gelir ve sonu hurdaliktir.

Elimizdeki malzemeyi yillarca efektif olarak kullanabilmek için malzemenin oksijenle temasini engellemeliyiz. Bunun için bazi yollar vardir:


1- Malzeme krom ile kaplanmalidir.
Çok pahali bir yöntem olup sadece küçük parçalarda yapilabilir. 
 
Bir gemiyi yada çelikten yapilmis bir köprüyü krom ile kaplayabilir misiniz?


2- Malzeme boyanmalidir.
Bu gün dünyada uygulanan en basit yöntem olup ayni zamanda fiyati makuldür.


NASIL BOYANMALIDIR?

Çelikten yapilmis bir nesne ( ki bu bir gemi , çelik konstrüksiyon dan yapilmis bina iskeleti , konteyner , sacdan yapilmis bir depo yada silo, yakit veya su tanki, hatta çöp konteyneri,is makinesi[yani kisaca demir-çelikten yapilmis her sey] olabilir ) boyanmadan önce yapilmasi gereken en önemli uygulama boyanacak yüzeyin uygun sekilde her türlü yag , pas ve boya artiklarindan temizlenmesidir.


UYGUN YÜZEY TEMIZLIGI NASIL YAPILIR?

Çelikten yapilmis bir nesneye uygulanacak en ideal yüzey temizleme yöntemi kumlama yapmaktir. Küçük parçalarda zimpara ya da tel firça yapmakta sonuç verir ama kumlama ile karsilastirildiginda bu iki yöntem son derece yetersiz kalir. Ayrica büyük parçalarda zimpara ve firça yöntemi vakit ve emek kaybina sebep olur

Bir gemiyi yada çelikten yapilmis bir köprüyü zimparalayabilir misiniz?


KUMLAMA NEDIR NASIL YAPILIR?

Kumlama; en basit anlatimi ile ; kum adi verilen , kuma benzeyen ama aslinda bildigimiz kumdan farkli bu is için özel olarak imal edilmis silis, bazalt, grid adinda çesitleri olan ve kullanim yerleri farkli özel maddeler ile yapilir

Silis: Degisik ebatlarda üretilen silis kumu ince saçlarda 1mm’e kadar, kalin saçlarda ise 1-3 mm araliklarinda kumlama yapilacagi zaman kullanilir.

Bazalt: Tozumasi az denilebilecek bu kum genellikle kapali ortamlarda kumun geri dönüsümlü olarak kullanilabilecegi yerlerde kullanilir.


Grit: Tozumasi en az ve kumlama gücü en iyi olan kum çesididir. Aslinda kum degil demir çürüfüdür.

KUMLAMA ISLEMININ UYGULANISI

Kumlama yukarida anlatilan KUM’un yüksek basinçli hava ile metal yüzeye çarptirilmasi dir. Bu çarpma esnasinda kum metal yüzeyi mikron seviyesinde asindirirken ayni zamanda yüzeydeki her türlü istenmeyen maddeyi de kazir, temizler.

KUMLAMANIN ÇESITLERI:
Kumlama islemi genel olarak ikiye ayrilir.

1-Otomatik kumlama
2-Manuel ( seyyar ) kumlama.

1. OTOMATIK KUMLAMA

Genellikle henüz üzerinde kesme veya kaynak isleri yapilmamis çelik konsturksiyon elemanlarinin yada belli ölçülerde ki kesme kaynak isleri yapilmis çelik malzemenin kumlanmasi otomatik makinelerde yapilir. Bu sistemin avantaji makineye girebilecek büyüklükteki malzemenin hizla ve ekonomik olarak kumlanabilmesidir. Dezavantaji ise büyük malzemelerin kumlanamamasidir. Örnegin bir is makinesini, bir yakit tankini bir konteyniri, bir çelik köprüyü yada yerinde kumlama yapilmasi gereken diger büyük malzemeleri Kumlama makinesinde kumlayamazsiniz.

2-MANUEL (SEYYAR) KUMLAMA

Seyyar kumlama yüksek tazyikli hava üreten bir kompresör, kumlama makinesi, hortumlar vb. donanim ile her yerde yapilabilir ve her cins malzemeye ( ve genellikle büyük malzemelere) uygulanabilir. Ancak bu metodun da dezavantaji toz çikmasidir. Aslinda toz çikarmadan yani tozsuz kumlama yapmakta mümkündür.Toz olmadan kumlama yapmak için sulu (islak ) kumlama yapilir. Bu sistemde kumlama yapilirken özel bir yöntem ile kumlanan malzemenin üzerine islak kum püskürtüldügünden toz çikmaz.
Sulu (islak) kumlama daha çok marinalarda, çekek yerlerinde fiber yada ahsap teknelere yapilir. Burada amaç toz ile çevreyi rahatsiz etmeden tekneyi kumlama yapmaktir.
Ayrica sulu kumlama sehir içinde insaat ya da binalarda kumlama metodu ile siva kaldirma- kazima,duvar temizleme (boya kazima-kaldirma), mermer veya benzeri dogal tas yüzeylerde kumlama ile eskitme yapilacagi zamanlarda tercih edilir.
Aslinda çelik yüzeylerde de sulu kumlama yapmak mümkündür ama kumlamanin hemen sonrasinda yüzeye uygulanmasi gereken özel boya oldukça maliyet getirdiginden çelik yüzeylerde sulu kumlama tercih edilmez.

KUMLAMANIN DERECELENDIRILMESI

Kumlama islemi çeligin yüzeyinde istenmeyen olusumlarin ne ölçüde temizlendigine ve yüzeyin hangi ölçüde asindirildigina göre derecelendirilir. Bu konuda dünyada bazi standart derecelendirmeler vardir. Türkiye’de Isveç standardi olan “Swedish Standards For Ground Vibrations And Airblast” SA 1, SA 2, SA 2,5 ve SA 3 dereceleri kullanilir.Bu derecelendirme ölçüleri TSE kurumunca 8.4.1999 tarihinde TS EN ISO 8501-1 olarak aynen kabul edilmistir.

Sa 1: Son derece yüzeysel bir temizlik derecesidir. paslanmis yüzeylerde son derece yüzeysel bir temizlik biçimi olup Piyasa da “süpürme “ olarak adlandirilir.

Sa 2: Çeligin oldukça temizlenmis, yüzeyin bir hayli pürüzlendirildigi, bir kumlama derecesidir. Amerikan SSCP ölçülendirme skalasinda “commercial” (ticari); British BS 4232 ölçülendirme skalasinda “3 st quality 80% Whole surface” olarak siniflandirilir.

Sa 2,5: Çelik yüzeyin gayet iyi pürüzlendirildigi, istenmeyen olusumlarin tamamina yakin bölümünün temizlendigi ve çeligin kendine has gri renginin kolaylikla görüldügü, piyasada en çok tercih edilen kumlama derecesidir. Amerikan SSCP ölçülendirme skalasinda “Near White”; British BS 4232 ölçülendirme skalasinda “2 st quality 95% Whole surface” olarak siniflandirilir.
Sa 3: Çelik yüzeyin çok iyi pürüzlendirildigi, istenmeyen olusumlarin tamamen temizlendigi, çeligin kendine has gri renginin tamamen ortaya çiktigi bir kumlama derecesi olup piyasada tercih edilmeyen bir kumlama derecesidir. Çünkü uygulama zamani ve maliyeti oldukça yüksektir. Amerikan SSCP ölçülendirme skalasinda “White Metal”; British BS 4232 ölçülendirme skalasinda “1 st quality 100% Whole surface” olarak siniflandirilir.

Kumlama islemi kuru havalarda mümkün olan en kisa zamanda yapilip bitirilmeli ve boya islemine geçilmelidir. Çünkü, üzerindeki pas ve istenmeyen olusumlar temizlendikten sonra çelik, paslanmaya karsi daha da savunmasiz haldedir. Eger hava da rutubetli ise kumlanmis çelik derhal kararmaya ve paslanmaya baslar.


BOYAMA ISLEMI:

Çelik kumlandiktan sonra önce astar boyasi (antipas) atilmali daha sonra asil boya yapilmalidir.Bu konuda çeligin kullanildigi alan çok önemlidir. Örnegin bir gemiye atilacak boya ile bir konteynere atilacak boya birbirinden farklidir. Ayrica uygulanacak boyanin ne kadar kalinlikta olacagi da yine çeligin maruz kalacagi sartlar göz önüne alinarak karalastirilmalidir. Bu konu o kadar hassas ve önemlidir ki örnegin bir geminin hangi denizlerde daha çok seyir yapacagi, ( tuzluluk ve sicaklik orani degisecegi için) hangi süratlerde devamli seyir yapacagi ( deniz suyunun sürtünme orani degisecegi için) gibi faktörler göz önüne alinmalidir.
Boyama isleminin ne tür bir aletle yapilacagi da son derece önemli olup en uygun metot airless boya makinelerinin kullanilmasi dir. Çünkü airless boya makineleri boyayi hava ile karistirmadan yüksek basinçla çelik yüzeye yapistirir. Eger eskiden oldugu gibi havali boya tabancalari kullanilirsa boyanin zerrecikleri arasinda mikron seviyesinde hava kabarciklari kalir ve boyanma isleminin kalitesi düser.

Son olarak sunu söyleyebiliriz: Çelik kullanim alani son derece genis bir materyal olup zamana ve diger dis etkenlere karsi en dayanikli maddelerden biridir. Ama eger kumlanip uygun sekilde boyanirsa…  

 

 


İçeriğe Ait Görseller

 
 
 

Merkez : Tabakhane Cad. No:12 Kasimpasa Is Merkezi Kat:1 D:10 Kasimpasa / IST.

Üretim : E-5 Karayolu üzeri,Bahçivan Gida Yani,Kirikköy Sapagi,Lüleburgaz / KIRKLARELI

Tel   :0212 237 51 50

Fax  :0212 237 13 73

info@siliskum.com.tr

 
  Copyright 2011 Tüm hakları saklıdır. Web Tasarım : Net Tanıtım